بازاریابی کنفرانس از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی کنفرانس از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی ماهیت رویدادها را به وسیله ایجاد تعامل و ارتباط با استفاده از در معرض قراردادن اطلاعاتی ساده و خلاصه تغییر میدهند ، هر روزه رشد کاربران در رسانه های اجتماعی در سراسر جهان در حال افزایش است و خبری از توقف نیست این خود ابزاری قوی برای برگزارکنندگان کنفرانس است .

با در نظر گرفتن کاربرد گسترده رسانه های اجتماعی ، میتوان در نظر گرفت که چگونه میتوانند تبدیل به کانالی برای ارتباط و افزایش جذب شرکت کننده باشند و به برنامه ریزی و شناسانده شدن کنفرانس ها کمک کنند.

رسانه های اجتماعی استراتژی درست جهت بازاریابی برای کنفرانس ها هستند شروع به ترویج یک کنفرانس در شبکه های اجتماعی قبل از رویداد و صرف زمان برای این قسمت از کار و تبلیغات در این بخش به خوبی میتواند در جذب شرکت کنندگان و علاقه مندان کمک کند .


اولین قدم، انتخاب یک پلت فرم مناسب  است که با اهداف، محورها  و مخاطبین کنفرانس همسو باشد. اهداف هم طبیعتا در وهله اول  شامل افزایش  ثبت نامی های رویداد می باشد. در زیر چند توصیه آورده شده است:

Twitter     توییتر:  پلت فرمی برای  رویدادهای علمی است که توانایی خوبی  برای ایجاد بحث دارد. و اگر مخاطب های شما تعداد زیادی از افراد حرفه ای و جوان هستند، می توانید از اینستاگرام استفاده کنید تا توجه خود را به جنبه اجتماعی این رویداد جلب کنید و یا آن را به نمایش بگذارید.


LinkedIn   لینکدین  (یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای است )نیز باید در نظر گرفته شود. بسیاری از شرکت کنندگان شما ممکن است از آن استفاده می کنند، و همراه با فیس بوک یک پلت فرم خوب برای ایجاد محتوای طولانی در مورد کنفرانس  شماست.

- یادتان باشد حتما یک هشتگ مناسب برای کنفرانستان بسازید 

اگر میخواهید به نتیجه ای مطلوب برسید ، پس اطلاعات را به تدریج در پلت فرم های رسانه های اجتماعی انتخابی خود منتشر کنید، چیزهایی مانند تاریخ رویداد، محل، برنامه، هایلایت ها، عکاسان خاص، تصاویر دست اول، غیره را به خوبی  پوشش دهید. کنفرانس های علمی بدون شک ، رویدادهایی غنی از اطلاعات هستند، بنابراین شما باید  بر روی نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای  تعامل با حضار تمرکز کنید.

انواع مصاحبه ها  (پشت صحنه، مصاحبه کوتاه، نقل قول و غیره)را پست کنید و از هشتگ کنفرانستان  در هر پست استفاده کنید. این هشتگ ها  میتوانند تکه هایی از کنفرانس شما را در رسانه های اجتماعی به افراد حرفه ای که نمی توانند در آن فرصت در کنفرانس شما  شرکت کنند با استفاده از دنبال کردن هایلایت های شما ارائه میدهد .

 جمع آوری مطالب مانند ویدئو، عکس های گروهی و مطالب پیرامون برگزاری کنفرانستان  می تواند برای ترویج رویداده ای آینده زمانی که کنفرانس تمام شود، مفید واقع شود و شبیه بایگانی برای شناساندن کارهای شما در کنفرانس قبلی تان باشد .

شما میتوانید  از رسانه های اجتماعی برای تشکر از هر کسی که در کنفرانستان  دخیل بوده است و برای به اشتراک گذاشتن نکات برجسته کنفرانس با پست های رسانه ای اجتماعی جذاب استفاده کنید. همچنین می توانید یک نظرسنجی را برای دریافت  بازخورد و ارسال لینک در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و شروع  به اشتراک گذاری آنچه انجام می دهید تا رویداد بعدی خود را برنامه ریزی کنید. در این یادداشت به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی به عنوان  ابزارهای تحلیلی ساخته شده اند و میتوانند به خوبی شما را از بازخوردها مطلع کنند و به پیشبرد و ارتقای کارتان کمک کنند. 

تاثیر رسانه های اجتماعی موثر بر برنامه ریزی کنفرانس می تواند یکی از بهترین فرصت ها چه از نظر جذب ثبت نامی ها و علاقه مندان و اعضای جدید و چه از نظر جذب حامیان مالی برای رویدادهای آینده  باشد . رسانه های اجتماعی یک استراتژی بازاریابی رسانه ای خوب در چرخه پیش بینی، تعامل، و پی گیری هستند .  

 

ترجمه از سایت :

https://congrex.com/blog/conference-marketing-social-media/

    نظرات