هدف این کنفرانس تعمیق ارتباط دو طرفه صنعت خودرو و پژوهشهایانجام شده در نهادهای پژوهشی مانند دانشگاهها، مراکزپژوهشی وشرکتهای دانش بنیان از طرق زیر است:
محورهای کنفرانس:
زمینههای مختلف مورد نیاز برای پیشرفت صنعت خودرو در گام دوم، در کل زنجیره ارزش افزوده (از طراحی و تولید مواد اولیه، قطعات و مجموعهها تا خودرو، فروش و کلیه خدمات مورد نیاز مشتری و صنعت) در سطوح مختلف کلان و خرد (صنعتی، ملی و بینالمللی) در این کنفرانس در دو شاخه اصلی زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:
الف) سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری
سیاستگذاری های کلان و صنعتی
تنظیمگری بازار
آیندهپژوهی و سناریوپردازی
روشهای تامین مالی و جذب سرمایه
مدیریت زیستبوم (اکوسیستم) نوآوری و بنگاههای دانشبنیان و نوآفرین (استارتآپها)
مدیریت زنجیره ارزش پیشینی و پسینی صنعت خودرو: (تامین تجهیزات، مواد، قطعات، تولید، فروش، شبکه توزیع و خدمات و ساختارهای آن)
مدیریت توسعه منابع انسانی در سطوح مختلف
ب) علوم مهندسی و فناوریهای نوین
فناوریهای نوین در سطح خودرو و مجموعهها
فناوریهای نوین طراحی
فناوریهای نوین در مواد و قطعات
فناوریهای نوین در کاربری خودرو
فناوریهای نوین تولید و Industry ۴.۰
فناوریهای نوین در کسب و کارهای مرتبط