«كنفرانس بين المللي علوم تربيتي، روانشناسي، مشاوره، آموزش و پژوهش» توسط «دانشگاه جامع علمي كاربردي سازمان همياري شهرداري ها و مركز توسعه خلاقيت و نوآوري علوم نوين» و با بهره گيري از همكاري دانشگاه ها، سازمان ها، مراكز و موسسات علمي و تحقيقاتي كشور؛ با هدف آگاهي و دستيابي به جديدترين دستاوردها و يافته هاي علمي و پژوهشي در تاريخ 17 اسفند 1398 در تهران برگزار مي شود. در اين راستا از تمامي اساتيد، دانشجويان، محققان، متخصصان، صاحبنظران و علاقمندان محترم جهت ارسال مقالات و تحقيقات ارزشمند خود صميمانه دعوت به عمل مي آيد.
محورهاي كنفرانس:
علوم تربيتي: فلسفه تعليم و تربيت- برنامه ريزي درسي- تعليم و تربيت اسلامي- برنامه ريزي آموزشي- آموزش در پرورش ابتدايي- آموزش پيش دبستاني- تكنولوژي آموزشي- برنامه ريزي درسي- تحقيقات آموزشي- مديريت آموزشي- آموزش الكترونيك- اخلاق اسلامي- تعليم و تربيت در اسلام- مهارتهاي كاربردي غلبه بر استرس- مهارتهاي كاربردي مديريت زمان- مهارتهاي برقراري ارتباط موثر- ارتباط موثر با رويكرد روابط والد و كودك- زندگي هدفمند و تغيير در نوع نگاه- بررسي آسيبهاي كودكان كار و خيابان- عوامل موثر بر پذيرش شايعه- شايعه و انظباط اجتماعي- آسيب شناسي شايعه در ايران- راهكارهاي مقابله با شايعه در ايران- ساير مباحث مرتبط.
علوم روانشناسي: روانشناسي باليني- روانشناسي عمومي- روانشناسي تربيتي- روانشناسي شخصيت- روانشناسي اسلامي- روانشناسي اجتماعي- خانواده درماني- روانشناسي صنعتي و سازماني- روانشناسي كودك و نوجوان- روانشناسي صنعتي- روانشناسي و دانشجو- سنجش و اندازه گيري- روانشناسي سلامت- روانشناسي و آموزش كودكان استثنايي- مشاوره- علوم اعصاب- روان پرستاري- روانپزشكي- پرستاري- اختلالات رواني- روان درماني- روانشناسي و چالش هاي زندگي - اعتياد و فرهنگ زندگي - نقش فشارهاي رواني در زندگي امروز - روانشناسي و معنويت - نقش باورهاي معنوي در بهبود اختلالات جسماني و روانشناختي - روانشناسي و سبك زندگي - رژيم غذايي مبتني بر سلامت - روانشناسي و مهارتهاي زندگي - رويكردهاي درماني نوين در روانشناسي - اختلالات روانپزشكي و روانشناختي كودكان و نوجوانان - روانشناسي و دوره هاي مهم رشدي - نوجوانان و بحران هويت - سالمندي و اميد به زندگي - روانشناسي و كار - روانشناسي و جامعه سالم - روانشناسي و حقوق انساني - روانشناسي: حمايت اجتماعي و جامعه سالم- ساير مباحث مرتبط.
علوم اجتماعي: برنامه ريزي و پژوهشگري اجتماعي- تعاون و رفاه اجتماعي- ارتباطات اجتماعي- مددكاري اجتماعي و مطالعات زنان- مطالعات خانواده- حقوق و علوم سياسي- مطالعات منطقه و روابط بين الملل- مشاوره و راهنمايي- اطلاعات و دانش شناسي- سلامت و خانواده، امنيت، محيط زندگي و فضاي مجازي- ازدواج و خانواده- مشكلات زناشويي- حوزه اعتياد و خانواده- مطالعات زنان و خانواده- بيكاري و فقر در جامعه- نظم و امنيت در جامعه- ارتباطات و تبلبغ اجتماعي- جامعه شناسي مسائل اجتماعي ايران- آسيب شناسي جامعه پذيري ديني در نظام خانواده- آسيب شناسي توانمندي مذهبي در نظام خانواده- آسيب شناسي همسان سازي ديني در نظام خانواده- آسيب شناسي همسان سازي سنتي، فرهنگي در نظام خانواده- آسيب شناسي انحرافات اجتماعي در خانواده- آسيب شناسي اثرات رسانه هاي جمعي مدرن در نظام خانواده- آسيب شناسي اثرات گسترش آموزش عالي بر ساختار و روابط خانواده- آسيب شناسي اثرات بهزيستي روانشناختي و سلامت كلي- اثرات فقر بر بروز و تشديد آسيب هاي اجتماعي در نظام خانواده- اثرات بيكاري بر بروز و تشديد آسيب هاي اجتماعي در نظام خانواده- آسيب شناسي الگو هاي مصرف خانواده ايراني با تاكيد بر نقش زنان و مصرف بهينه- اثرات اشتغال زنان بر روابط و ساختار خانواده- آسيب شناسي ميزان آگاهي از حقوق تكاليف قضايي در ايجاد و حفظ نظام خانواده- آسيب شناسي ميزان امنيت قضايي در پيشگيري يا بروز طلاق در خانواده- آسيب شناسي حقوق و تكاليف زوجين در حفظ نظام خانواده- آسيب شناسي حقوقي خانواده در انواع اعتياد زوجين و ساير مباحث مرتبط.
علوم رفتاري: رفتار در علوم انساني و علوم اجتماعي- رفتار در علوم تربيتي و روانشناسي- رفتار در علوم مديريت و اقتصاد- رفتارهاي فردي، گروهي و سازماني- رفتار زيست محيطي- رفتار در قرآن و سيره ائمه اطهار- ذهن و مغز- آزمايش هاي كنترل شده- روش هاي روانشناسي اعصاب- رفتار گرايي- فلسفه ذهن- عصب شناسي- انسان شناسي- روان درماني شناختي- روانشناسي شناختي- آموزش و پرورش شناختي- مردم شناسي فرهنگي- مردم شناسي زيستي- مردم نگاري و ساير مباحث مرتبط.
آموزش و پرورش و پژوهش: شيوه هاي نوين در آموزش و پژوهش و چالش هاي آن- شيوه هاي نوين تدريس و تاثير آن بر آموزش و يادگيري- رويكرد هاي نوين در آموزش ابتدايي، متوسطه اول و دوم، هنرستان ها و چالش هاي موجود- مديريت مدرسه و بسترسازي جهت تحول مدرسه- نقش رضايت و انگيزه شغلي معلمان در ميزان كاربست روش هاي نوين آموزش و پژوهشي در كلاس درس- راهبرد هاي نوين در تقويت ا نگيزه ي اوليا و دانش آموزان- نقش مشاوره و هدايت تحصيلي در آينده شغلي و حرفه اي دانش آموزان - شيو ه هاي نوين مشاوره، ارزشيابي وراهبردهاي ايجاد انگيزه- آسيبهاي رواني، اجتماعي و تحصيلي دانش آموزان- ارزشيابي توصيفي وچالش هاي آن- ارتباط بهداشت در سلامت روان و پيشرفت تحصيلي- اوقات فراغت و كلاس هاي فوق برنامه- كاربرد ورزش در آموزش و سلامت دانش آموزان- روانشانسي ورزشي, مديريت ورزشي، حقوق ورزش- آموزش مهارتهاي اجتماعي، زندگي و ارتباطي به دانش آموزان- نقش ارتباط خانواده و مدرسه در پيشبرد اهداف آموزشي و پيشگيري از مشكلات تربيتي و تحصيلي- سازوكارهاي مناسب براي ارتقا سطح آموزشي و پژوهشي معلمان و دانش آموزان- جهاني شدن و نظام هاي آموزشي- نوآوري، خلاقيت و كارآفريني در سازمان هاي آموزشي- ديدگاه هاي نوين روان شناسي يادگيري، برنامهريزي درسي و مديريت آموزشي در عصر حاضر- نقد بررسي و تحليل محتواي آموزشي كتاب هاي درسي آموزش و پرورش- تحقيق و پژوهش در راستاي تغير يا تدوين كتاب هاي درسي آموزش و پرورش در مورد اهميت هاي محيط زيست- ارتباط آموزش و پرورش با محيط زيست- رويكردهاي نوين در آموزش عالي و دانشگاه ها و چالش هاي موجود- نقش دانشگاه فرهنگيان در يادگيري و ياددهي- نقش دوره هاي ضمن خدمت آموزش و پرورش و آموزش عالي در تامين نيروي انساني متخصص براي آموزش و پژوهش نوين- آموزش و پژوهش مديريت دانش و علم اطلاعات و تمامي موضوعات مرتبط با علوم كامپيوتر و فناوري اطلاعات و ارتباطات- يادگيري الكترونيكي (E-Learning) و نقش آن در آموزش هاي نوي- مديريت سيستم ها و فناوري اطلاعات و ارتباطات در سازمان هاي آموزش- مديريت آموزش ، دولتي ، مديريت منابع انساني ، بحران و تمامي رشته هاي مديريت و مرتبط با آموزش و پژوهش- فرصت ها و چالش هاي توسعه سرمايه گذاري و تمامي موضوعات مرتبط با اقتصاد و صنعت- نقش آموزش پژوهش محور در افزايش فرصت هاي شغلي و توسعه ي اقتصادي و جامعه- چالش هاي بهره گيري از فنوري نوين در آموزش- برنامه ريزي درسي و مديريت آموزشي در عصر حاضر - تربيت ديني در عصر حاضر - جهاني شدن و نظام هاي آموزشي- رويكردهاي جديد فلسفي در آموزش عصر حاضر - آموزش متناسب با بازار كار - روانشناسي شناختي و آموزش در عصر حاضر- ارتباط تربيت بدني با آموزش در عصر حاضر- ارزيابي روانشناختي عناصر آموزشي - ديدگاه هاي نوين روانشناسي يادگيري در عصر حاضر- تاريخ، فلسفه و ماهيت علم در آموزش- راهبردهاي تدريس مؤثر در آموزش- طراحي آموزشي در آموزش- ارزشيابي در آموزش- طراحي واحد يادگيري در آموزش- بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش- نقش كارورزي و كارآموزي در رشد- كج فهمي هاي رايج در آموزش- نقش پژوهشهاي معلم محور در رشد- الگوهاي تدريس براي آموزش محتوا- الگوهاي تدوين برنامههاي درسي مرتبط با آموزش محتوا- آموزش علوم ابتدايي با استفاده از ساير محيط هاي يادگيري- تدريس مشترك در آموزش- چالشها و راهكارهاي بهبود سيستم مديريت آموزشي در كل كشور- بررسي نقش معلمان در فرايند آموزش توسعه پايدار در كشور-بررسي نقش معلمان در تعليم و تربيت مديران آينده كشور- كمك به ايجاد زير ساخت هاي توسعه علمي پايدار در كشور ساير مباحث مرتبط.
سبك زندگي: سبك زندگي و حمايتهاي اجتماعي- زنان سرپرست خانوار، آسيبها، چالشها و راهكارها- سبك زندگي اسلامي و توانمندسازي ايتام- سبك زندگي اسلامي و سالمندان- سبك زندگي اسلامي و حمايت از بيماران ناتوان- سبك زندگي اسلامي و راهكارهاي مقابله با طلاق- سبك زندگي اسلامي و راهكارهاي مقابله با اعتياد به مواد مخدر- سبك زندگي اسلامي و راهكارهاي مقابله با ضعف در صله رحم- سبك زندگي اسلامي و راهكارهاي مقابله با كمك نكردن و عدم تكريم والدين- سبك زندگي ايراني، معنوي، مصرفي، جميعتي، اقتصادي، سلامت محور- نقش و معرفي الگو هاي سبك زندگي اسلامي ايراني- مولفه سبك زندگي ايراني اسلامي با تاكيد بر فرمايشات مقام معظم رهبري- راهكارهاي توانمند سازي فرهنگي مبتني بر سبك زندگي اسلامي- شاخص ها و ويژگي هاي تعليم و تربيت دانش آموزان در سبك زندگي اسلامي- شاخص ها و ويژگي هاي تعليم و تربيت دانش آموزان در سبك زندگي و سلامت- اصول و مباني نظري در ترويج و توسعه ي سبك زندگي و سلامت- الگو سازي و بهبود سبك زندگي- آموش سبك زندگي و سلامت در مدارس- تعليم و تربيت و سبك زندگي و ساير مباحث مرتبط.