چهارمین کنفرانس بین المللی علوم انسانی و آموزش و پرورش

چهارمین کنفرانس بین المللی علوم انسانی و آموزش و پرورش

تمامي كشورهاي جهان و موسسات مختلف در مورد تحقق توسعۀ پايدار با چالش ها و مسائل گوناگون روبرو هستند. كسب سود فراوان در مدت كوتاه و حتي تحقق اهداف راهبردي از پيش تعيين شده در دراز مدت، كار سخت و دشواري است. چه خوب است كه در جهان امروزي، اكثر افراد و گروه ها به صورت هدف دراز مدت با اين مسئله برخورد كنند و با درنظر گرفتن منافع نسل هاي آينده، در جستجوي راهي براي ايجاد هماهنگي بين انسان، طبيعت و منافع اقتصادي باشند. مسلماً بدون برنامه ريزي و مديريت صحيح اين مهم امكان پذير نخواهد بود. 
كشور ايران با توجه به موقعيت جغرافيايي حساس خود، اكنون در مقطعي از تاريخ و در مرحله اي از توسعه قرار گرفته است كه تحت هر شرايطي بايد مقوله توسعة‌ پايدار را به طور جدي در همه زمينه ها مورد توجه قرار دهد. تحقق اين امر هم زماني ممكن است كه بتوانيم مديريت جهادي را در كليه زمينه ها به نحو مطلوب و اثربخشي به سمت توسعه پايدار سوق دهيم. 
در راستاي تحكيم و عملياتي نمودن اين عزم فراگير و بهره برداري مناسب از بركات آن و همچنين به منظور ترويج و توسعه ي مديريت و فرهنگِ متمدن ايراني اسلاميِ تحقق بخش توسعه پايدار، برآنيم تا با برگزاري چهارمين كنفرانس بين المللي علوم انساني آموزش و پرورش با محوريت توسعه پايدار ضمن شناخت ماهيت و ويژگي هاي علوم انساني مختلف، زمينه مناسب را براي ارتقاي سطح دانش در پژوهش ها و مطالعات و برنامه ريزي صحيح و پايدار اين حوزه فراهم آورده و در جهت ترويج فرهنگ مديريت صحيح و شناخت مفهومي توسعه پايدار در جامعه گام هاي موثري با كمك مديران آينده برداريم.

 

محورهاي كنفرانس

1)آموزش و پرورش و توسعه پايدار:
1-1) آموزش الكترونيك و فناوري هاي نوين آموزشي
2-1) آموزش و پرورش (پيش دبستاني ،دبستاني،تطبيقي)
3-1) مشاوره و راهنمايي(شغلي،خانواده،توانبخشي)
4-1) مديريت تحقيقات و تكنولوژي آموزشي
5-1) برنامه ريزي درسي و روش تدريس نوين
6-1) برنامه ريزي آموزشي و پيشرفت تحصيلي
7-1) مديريت و برنامه ريزي آموزش عالي
8-1) جامعه شناسي آموزش و پرورش

2)علوم تربيتي و توسعه پايدار:
1-2) تعليم و تربيت ديني و ترويج فرهنگ اسلامي
2-2) روانشناسي و آموزش كودكان استثنايي
3-2) روانشناسي و آموزش كودكان و نوجوانان
4-2) روانشناسي عمومي و سلامت
5-2) روانشناسي فرهنگي و اسلامي
6-2) روانشناسي و مشاوره مدرسه
7-2) فلسفه تعليم و تربيت
8-2) روانشناسي تربيتي
3) علوم انساني و توسعه پايدار:
1-3) علوم مديريت و حسابداري
2-3) مطالعات فرهنگي و هنري
3-3) الهيات و معارف اسلامي
4-3) حقوق و علوم سياسي
5-3) زبان و ادبيات فارسي
6-3) تاريخ و جغرافيا

محورهاي ويژه:
1) چالشها و راهكارهاي بهبود سيستم مديريت آموزشي در كل كشور
2) بررسي نقش معلمان در فرايند آموزش توسعه پايدار در كشور
3) بررسي نقش معلمان در تعليم و تربيت  مديران آينده  كشور
4) كمك به ايجاد زير ساخت هاي توسعه علمي پايدار در كشور
 
 

نظرات