همایش کشوری دانش موضوعی -تربیتی (دانش آموزش محتوا)

همایش کشوری دانش موضوعی -تربیتی (دانش آموزش محتوا)

اهداف همايش رشته ­هاي تخصصي:

1  . ايجاد فرصت براي نظرورزي و تعامل علمي ميان صاحب­نظران و به اشتراك ­گذاري دانش آموزش محتوا در علوم ابتدايي (PCK )
2  . ايجاد فرصت براي تأمين و توليد دانش آموزش محتوا در علوم ابتدايي (PCK )
3  . زمينه­ سازي براي جلب توجه جامعه علمي به ضرورت توليد و اشاعه دانش آموزش محتوا در علوم ابتدايي(PCK)
4  . ايجاد فرصت براي رشد و بالندگي حرفه­ اي مدرسان و اعضاي هيأت علمي در زمينه آموزش محتوا در علوم ابتدايي  (PCK)

 

محورهاي همايش :

  1. تاريخ، فلسفه و ماهيت علم در آموزش علوم ابتدايي
  2. راهبردهاي تدريس مؤثر در آموزش علوم ابتدايي
  3. طراحي آموزشي در آموزش علوم ابتدايي
  4. ارزشيابي در آموزش علوم ابتدايي
  5. طراحي واحد يادگيري در آموزش علوم ابتدايي
  6. بكارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم ابتدايي 
  7. نقش كارورزي و كارآموزي در رشد حرفه ­اي مرتبط با PCK
  8. كج ­فهمي­ هاي رايج در آموزش علوم ابتدايي
  9. نقش پژوهش­هاي معلم محور ( اقدام پژوهي، درس ­پژوهي، روايت­ پژوهي ) در رشد حرفه ­اي مرتبط با (PCK)
  10. الگوهاي جهاني براي آموزش محتوا در علوم ابتدايي(PCK)
  11. الگوهاي تدريس براي آموزش محتوا در علوم ابتدايي(PCK )
  12. الگوهاي تدوين برنامه­هاي درسي مرتبط  با آموزش محتوا در علوم ابتدايي(PCK )
  13. آموزش علوم ابتدايي با استفاده از ساير محيط­هاي يادگيري(گردشگري علمي، موزه و ...)
  14. تدريس مشترك در آموزش علوم ابتدايي

نظرات