نخستین همایش و جشنواره ملی کارآفرینی در حوزه کودک

نخستین همایش و جشنواره ملی کارآفرینی در حوزه کودک

با استعانت از پروردگار مهربان و به پشتوانه همياري و همدلي صاحب نظران و متخصصان و در راستاي پيشرفت كشور به خصوص در حوزه تربيت نسل آگاه، سالم، ماهر و متعهد و با توجه به اهميت كودكان به عنوان تضمين كنندگان پيشرفت كشور و همچنين ويژگي ها و مشخصات محصولات توليد شده براي كودكان و تأثيري كه اين محصولات بر تعالي فردي آنان در عرصه هاي مختلف زندگي، تحصيلي و اشتغال آن ها خواهد گذاشت و در راستاي ايجاد بستري مناسب با هدف شناسايي و ايجاد ارتباط ميان اهالي محترم علم و عمل در اين حوزه، دانشگاه علم و فرهنگ با حمايت و همكاري برخي از دانشگاه ها و سازمان هاي فعال و مرتبط در زمينه كارآفريني و كودك برآن شد تا براي نخستين بار همايش و جشنواره ملي كارآفريني در حوزه كودك را در ارديبهشت ماه سال 1396 در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار كند.
 
اهداف همايش و جشنواره:
1. شناسايي و معرفي الگوها و تجارب موفق كارآفريني در حوزه كودك
2. انتقال دانش و يافته هاي پژوهشي مرتبط با كارآفريني در حوزه كودك 
3. افزايش ارتباط  و تعامل بين فعالان و ذينفعان كارآفريني در حوزه كودك
4. ايجاد شرايط لازم براي رقابت سازنده در عرصه كارآفريني براي كودك
5. شناسايي و رفع كاستي هاي علمي، اجرايي و مديريتي در زمينه كارآفريني كودك
6. فرهنگ سازي براي تجليل از كارآفرينان و ارج گذاري به تلاش هاي آنان
7. معرفي كارآفريني در حوزه كودك به عنوان يك موضوع تخصصي و مهم به مخاطبان، جامعه و مسئولان
8. تلاش براي ايجاد شرايط مناسب جهت گسترش فعاليت هاي نظام دار و سازمان يافته در عرصه كارآفريني كودك 

 

محورهاي همايش بر اساس مؤلفه­ ها و ابعاد علمي، تخصصي و اجرايي كارآفريني درعرصه كودك و به شرح ذيل مي باشند 
محور اصلي1: مباني، ساختارها، فرآيندها و ويژگي كارآفريني در حوزه كودك

1. بررسي سياست­ ها و راهبردهاي ملي در عرصه كارآفريني و كارآفريني براي كودك
2. آسيب­ شناسي كارآفريني در حوزه كودك
3. ارزيابي و تحليل كارآفريني در حوزه كودك
4. نقش دانشگاه­ ها و دانش ­آموختگان در گسترش كارآفريني در عرصه كودك
5. توليد و تجارت كالاها و خدمات كودك
6. روندهاي بين ­المللي و آينده­ نگري در حوزه كارآفريني براي كودك
7. بررسي نيازها و تقاضاهاي گروه سني كودك

محور اصلي2: سياست ها، راهبردها، برنامه ها، اقدامات و تجارب ملي و بين المللي در حوزه كودك
8. بررسي برنامه­ ها و اقدامات كشور و سازمان ­هاي مرتبط
9. قوانين و مقررات موثر بر كارآفريني در حوزه كودك
10. الگوها و تجارب موفق داخل و خارج كشور
11. كارآفريني در حوزه كودك و بازارهاي بين­ المللي
12. بررسي قابليت ها و توانمندي هاي كشور براي كارآفريني در حوزه كودك
13. آينده كارآفريني در حوزه كودك

محور اصلي3: اهميت جايگاه و نقش كارآفريني در بخش كودك در ابعاد مختلف اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي
14. نقش و جايگاه كارآفريني كودك بر اقتصاد، توسعه و پيشرفت
15. كارآفريني در حوزه كودك و اقتصاد مقاومتي
16. نقش كالاي كودك در تعالي فردي و آينده كودكان و خانواده­ ها
17. ابعاد اشتغال ­زايي كارآفريني در حوزه كودك

محور اصلي4: الگوها، روش ها و فرآيندهاي توسعه كارآفريني در صنعت كودك
18. عرضه و تقاضاي كالا و خدمات كودك
19. فرصت­ هاي كسب­ و­كار
20. سازمان­ ها و نهادهاي پشتيبان كارآفريني در حوزه كودك
21. زيرساخت­ ها و الزامات گسترش كارآفريني در حوزه كودك
22. فرايند توسعه كارآفريني در حوزه كودك
23. توسعه محصولات جديد
24. خدمات حمايتي براي گسترش كارآفريني در عرصه كودك
25. الگوها و مدل­ هاي عملي براي گسترش كارآفريني در حوزه كودك

محور اصلي5: بررسي عوامل مؤثر بر كارآفريني در صنعت كودك
26. خانواده­ ها و بازار مصرف محصولات كودك
27. حقوق مالكيت فكري در عرصه كارآفريني كودك
28. نوآوري و كيفيت در محصولات كودك
29. فرهنگ كارآفريني در حوزه كودك
30. تامين مالي و نقش بانك­ ها و موسسات مالي و اعتباري
31. بازاريابي و فروش محصولات كودك
32. بررسي وضعيت فعلي و مطلوب محصولات كودك

 

نظرات