زيربنايي ترين فرآيند در مسير رشد و تعالي انسان و دستيابي جامعه به رشد و توسعه پايدار، فرآيند تعليم و تربيت است. بدون اغراق مي توان گفت كه هيچ رشته اي از حساسيت و اهميت والاي رشته علوم تربيتي برخوردار نيست و هيچ فردي در جامعه بي نياز از يافته ها، رهنمودها و اطلاعات اين رشته نمي باشد. علوم تربيتي دانشي است كه به مطالعه تعليم و تربيت و بازشناسي مباني ، اهداف ،اصول و روش هاي آن ميپردازد تا بتواند به ترسيم يك نظام منسجم در تعليم و تربيت دست يابد ؛ نظامي كه به بهترين نحو منافع و مصالح انسانها را فراهم سازد و بدين منظور از يافتههاي جامعه شناسي ، اقتصاد ، مديريت و فلسفه نيز بهره ميبرد .
محورهاي همايش:
- تازه ها در فلسفه تعليم و تربيت
- تازه ها در برنامه ريزي درسي و آموزشي
-تازه ها در تكنولوژي آموزشي
- تازه ها در مديريت آموزشي
- تازه ها در روانشناسي تربيتي
- تازه ها در مشاوره تحصيلي
- تازه ها در تعليم و تربيت استثنايي
-تازه ها در آموزش و پرورش ابتدايي (پيش دبستاني و دبستاني)
-تازه ها در تعليم و تربيت اسلامي
- تازه ها در نظام آموزش عالي
-نقش خانواده در نظام تعليم و تربيت
- آسيب شناسي نوآوري ها در نظام آموزشي ايران