دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

در پي برگزاري موفق اولين كنفرانس ملّي «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در بهمن ۱۳۹۴ كه با مشاركت بنياد ملّي بازي‌هاي رايانه‌اي در دانشگاه اصفهان برگزار شد، نياز كشور به تقويت پژوهش در حوزه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي و اتخاذ رويكردي علمي در بررسي بازي‌هاي رايانه‌اي از ديدگاه‌هاي فني، هنري، تجاري، فرهنگي، ديني، اخلاقي، آموزشي، روانشناسي، جامعه‌شناسي و نيز سلامت بيش از پيش نمايان شد. دانشگاه اصفهان در راستاي رسالت خود در تقويت زيرساخت‌هاي پژوهش، آموزش و كارآفريني در حوزه‌ي فناوري‌هاي نوين، «مركز تخصصي بازي‌هاي رايانه‌اي» و دبيرخانه‌ي دائم كنفرانس «بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را راه‌اندازي نمود و به حول و قوّه‌ي الهي با مشاركت بنياد ملّي بازي‌هاي رايانه‌اي، دومين دوره‌ي اين كنفرانس را در تاريخ ۲۷ تا ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ برگزار خواهد نمود. هدف اصلي اين كنفرانس، فراهم آوردن فرصتي براي هم‌انديشي و ارتقاء همكاري ميان متخصصان حوزه‌هاي مختلف مرتبط با بازي‌هاي رايانه‌اي و سامان‌دهي پژوهش‌هاي بين‌رشته‌اي در اين حوزه است. نگاه ويژه اين دوره كنفرانس به بازيهاي جدّي (كاربردها، رويكردها و افق پيش رو) خواهد بود. 

محورهاي كنفرانس:

-تحليل روانشناختي بازي‌هاي رايانه‌اي
-تحليل جامعه‌شناختي بازي‌هاي رايانه‌اي
- مدل‌سازي احساس و هيجان در بازي‌هاي رايانه‌اي
-فناوري‌هاي مطرح در توليد و توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي
-رويكردهاي هوش مصنوعي در توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي
-نقش داده كاوي و مدلسازي رفتار كاربر در توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي 
-بازي‌هاي رايانه‌اي و قدرت نرم
-بازي‌هاي رايانه‌اي و پدافند غيرعامل
-شيوه‌هاي جذب مخاطب و بازاريابي در حوزه‌ي باز‌ي‌هاي رايانه‌اي
-نقش صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در حوزه‌ي تجارت، اقتصاد و كارآفريني
-مدل‌سازي فرايند توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي
-مدل كسب و كار در توسعه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي
- تحليل زيبايي‌شناختي و تكنيكي بازي‌هاي رايانه‌اي
-اصول هنري طراحي بازي‌هاي رايانه‌اي
-بازي‌هاي رايانه‌اي مبتني بر واقعيت افزوده و واقعيت مجازي
-بازي‌هاي رايانه‌اي و ملاحظات حقوقي
-رويكرد فلسفي بازي‌هاي رايانه‌اي
-بازي‌هاي جدّي (Serious Games)
-بازي‌نمايي (Gamification)
-بررسي نقش بازي‌هاي رايانه‌اي و ارائه‌ي ايده‌هاي جديد در حوزه‌هاي:
- خانواده
-درمان و ارتقاء سلامت جسمي و روحي
-فرهنگ، تاريخ و ادبيات
-آموزش و يادگيري
-تبليغات
-هويت‌يابي و فرهنگ‌سازي
-فقه و اخلاق
-توسعه‌ي صنعت گردشگري
 - درمان اختلالات جسمي
-توانبخشي شناختي
- ترويج ارزش‌هاي دفاع مقدس
- ترويج آموزه‌هاي مذهبي و قرآني
- و كليه‌ي محورهاي مرتبط با ابعاد فنّي و اجتماعي بازي‌هاي رايانه‌اي

نظرات