چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

چهارمین کنفرانس مهندسی رسانه

چهارمين كنفرانس مهندسي رسانه

اهداف كنفرانس:
•ايجاد زمينه اي براي ارتباط و آشنايي كارشناسان، دانشجويان و اساتيد خبره در زمينه دانش برودكست با يكديگر
•فراهم ساختن پيش زمينه اي براي ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات تحقيقاتي با دانشكده صدا و سيما به عنوان يكي از بزرگترين متوليان دانش و صنعت برودكست در كشور
•ايجاد نقطه شروع، بستر و راهنماي مناسبي براي تلاش در جهت حركت كشور از ساختار مصرفي به سوي  مرزهاي خودكفايي  در صنعت برودكست
•استفاده از نظرات افراد صاحب انديشه و سبك در زمينه هاي فني دانش و صنعت برودكست جهت ارتقاي سطح علمي و عملي آن در كشور با استفاده از نشست‌هاي تخصصي، سخنراني‌هاي كليدي  و ارائه مقالات
•برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي  تجهيزات صنعت برودكست با شركت دادن صاحبان صنايع و شركت‌هاي دانش بنيان و آشنا ساختن دانشجويان و اساتيد دانشگاه‌ها، متخصصين و فعالان اين عرصه با دستاوردهاي  روز جهاني  به منظور ترسيم افق آيندة فعاليت‌هاي  پژوهشي-صنعتي  اين حوزه در كشور
•يافتن مكمل‌هاي  سازمان صدا و سيما در زمينه دانش و صنعت برودكست جهت تبادل نظرهاي  فني  در قالب كميته ها و نشست‌هاي تخصصي
•ارائة كارگاه‌هاي آموزشي جهت تبادل اطلاعات بين متخصصين و فعالان صنعت و دانشگاه در جهت ارتقاي  دانش برودكست در مجموعه متخصصين كشور
• ايجاد انگيزه و احساس نياز به نگاه علمي  به دانش و صنعت برودكست بين فعالان اين عرصه

محورهاي پذيرش مقالات:
1-آكوستيك
2-صدابردارى
3-تجهيزات صوتى (ميكروفن، بلندگو،...)
4-آرشيو صدا
5-انتشار صدا (اينترنت، اتوماسيون راديو، ...)
6-كدينگ و ارسال صدا، تصوير و ويديو
7-پردازش صحبت، صدا، تصوير، ويديو و متن
8-راديو ديجيتال
9-تلويزيون ديجيتال
10-آينده تلويزيون
11-تازه هاي صنعت برودكست در زمينه راديو، تلويزيون و رسانه هاى جديد
12-هماهنگ سازى شبكه هاى برودكست قديمى با پلتفرم‌هاى جديد
13-استرات‍‍ژى هاى تحقيقاتى جديد صنعت برودكست در ايران و جهان
14-حركت از آنالوگ به ديجيتال
15-برودكست HD
16-برودكست محتوا
17-برودكست و شبكه هاى آن لاين
18-تكنولوژى ست تاپ باكس و امكان سنجى توليد داخلي
19-استاندارد هاي فرستنده هاى DVB-T، DVB-T2 و ....
20-كاربردهاى شبكه هاى عصبي و منطق فازى در حوزه صدا و تصوير
21-مخابرات و شبكه هاى مالتي مديا
22-فشرده سازى در مالتى مديا
23-امنيت در شبكه هاى مالتى مديا
24-اختفاى اطلاعات (استگانوگرافى، واترماركينگ، ...)
25-كيفيت سرويس در شبكه هاى مالتى مديا
26-كاربردها و سرويسهاى مالتي مديا
27-IPTV، Web TV
28-سرگرمى‌هاى برحسب تقاضا (On Demand: VOD, …)
29-استريمينگ مالتى مديا: الگوريتم ها، پروتكل ها، ...
30-VoIP
31-از تلويزيون سنتى (Traditional TV) تا ويديوى اينترنتى (IP Video)
32-مجازى سازى
33-استوديوهاى مجازي
34-تصاوير 3D، انيميشن و واقعيت مجازى
35-برودكست 3D
36-گرافيك كامپيوترى
37-بازيهاى رايانه اى
38-پردازش محتوا در رسانه
39-سخت افزار و نرم افزار سيستم هاى مالتي مديا
40-استانداردهاى مالتى مديا
41-ذخيره و بازيابى صدا، تصوير و ويديو
42-انتقال ديتا
43-شبكه هاى پرسرعت: پروتكل ها، الگوريتم ها، امنيت، طراحي تجهيزات، ...
44-ديتا سنتر: اصول، طراحى، ...
45-تجارت الكترونيكى، آموزش الكترونيكى
46-رسانه ها و شبكه هاى اجتماعى (Social media and networks)
47-شبكه هاى نسل آينده و صنعت برودكست
48-فرستنده ها و گيرنده هاى راديويي
49-فرستنده ها و گيرنده هاى تلويزيونى
50-برودكست زمينى و ماهواره اى
51-مديريت پهناى باند، باند TV White Space
52-انتخاب بهينه محل ايستگاه هاي راديويى ، تلويزيونى و آپ لينك ماهواره
53-تلويزيون موبايل (Mobile TV)
54-چشم انداز تلويزيون موبايل در ايران و جهان
55-تكنيك هاى اندازه گيرى و مونيتورينگ و تست در كاربردهاى راديويى، تلويزيونى و ماهواره
56-مباحث مرتبط با نگهدارى، بهره بردارى و ايمني ايستگاه ها و تجهيزات
57-مخابرات نوري، تجهيزات و مباحث مرتبط در كاربرد برودكست
58-آينده فرستنده هاى موج كوتاه و متوسط AM (چالش ها)
59-روش هاى متداول مقابله با امواج ماهواره- عوارض، ارائه  راهكارهاى نو
60-تجهيزات مايكروويو (فعال- غيرفعال) مورد استفاده در تكنولوژى برودكست
61-آنتن هاى مورد استفاده در ايستگاه هاى راديويى، تلويزيونى (ديجيتال و آنالوگ) و آپ لينك ماهواره
62-انتشار امواج، مدل هاي انتشار و عوارض كانال
63-ساير مباحث فنى مرتبط به صنعت برود كست

نظرات