اولین کنفرانس بین المللی دوچرخه شهری

اولین کنفرانس بین المللی دوچرخه شهری

اولين كنفرانس بين المللي دوچرخه شهري

درباره كنفرانس
زماني كه به مسائل ناشي از ترافيك، آلودگي هوا، تردد ماشيني افراد از نقطه‌اي به نقطه ديگر و عدم تحرك و جنبش آنها مي‌انديشيم يكي از راه‌هايي كه سودمند و مقرون به صرفه به نظر مي‌رسد، استفاده از دوچرخه به‌عنوان وسيله نقليه كم حجم و راحت و ورزشي شاد، بدنساز و سرگرم كننده، مطلوب و مؤثر مي‌باشد.
امروزه در مديريت ترافيك شهري دوچرخه نقش مهمي دارد. امتياز استفاده از دوچرخه بر همه ما آشكار است. دوچرخه نسبت به وسايل نقليه ديگر ارزان‌تر است و نيازي به سوخت ندارد. آلودگي صوتي و زيست‌محيطي ندارد. فضاي كمي اشغال مي‌كند و تعمير و نگهداري آن آسان است و در صورتي كه عموميت يابد گامي در راه بهبود سلامت جسمي و نشاط جامعه است. به علاوه اينكه طيف سني وسيعي را شامل مي‌شود و حوادث آن كم خطرتر است. هم‌اكنون در برخي شهرهاي جهان سهم مهمي از جابجائي‌هاي درون شهري توسط دوچرخه صورت مي‌گيرد.

استفاده از دوچرخه به‌صورت گسترده در حمل و نقل شهري نياز به برنامه‌ريزي و همت تمامي عوامل فكري و اجرايي در انجام اين رسالت مهم مي‌باشد و تنها به عهده يك ارگان يا سازمان خاص نيست. جاي بسي اميدواري است كه كليه سازمان‌هاي مرتبط با اين موضوع و برخي دانشگاه‌ها اعلام آمادگي براي مشاركت و تقويت اين كنفرانس نموده‌اند.

لذا دبيرخانه برگزاري اولين كنفرانس بين‌المللي دوچرخه شهري با حمايت برخي از دستگاه‌هاي اجرايي و شركت‌هاي مشاور تشكيل شده و با اهداف زير آغاز به‌كار كرده است:

•· آشنايي فعالان عرصه دوچرخه شهري با يكديگر
•· انعكاس و تبادل تجارب داخلي و خارجي و تجارب شهرهاي كشور
•· بررسي ابعاد گسترده موضوعات مرتبط با دوچرخه شهري
•· شيوه‌هاي اشاعه گسترش استفاده از دوچرخه شهري
•· موانع پيش رو و چالش‌ها
 

محورهاي كنفرانس:

•· حمل و نقل همگاني و دوچرخه
•· آموزش و فرهنگ‌سازي
•· محيط زيست
•· ايمني
•· صنعت ساخت و نگهداري
•· اقتصاد و مديريت
•· قوانين و مقررات
•· پياده‌روي و دوچرخه
•· بيمه
•· طرلحي و مهندسي
•· مصرف انرژي
•·IT
•· سلامتي
•· ورزش

نظرات