اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران

اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران

اولين كنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ايران

VAS چيست؟
خدمات ارزش‌افزوده تلفن همراه فراتر از خدمات استاندارد ارائه شده توسط اپراتورهاي تلفن همراه مي-باشند و به طور خلاصه، به هر خدمتي اطلاق مي‌شود كه فراتر از خدمات مكالمه صوتي باشد. اين خدمات كه، مي توانند در صنايع بسيار مختلف براي توسعه بازار با هزينه بسيار كم و يا ناچيز مورد استفاده قرار گيرند؛ در دسته بندي هاي زير تقسيم بندي مي شوند:
•تجارت و خدمات مالي بر روي تلفن همراه، به عنوان مثال:
-خدمات بانكي بر روي تلفن همراه M Banking
-پرداخت و دريافت مالي بر روي تلفن همراه M Payment
-و.........
•تفريحات و سرگرميها بر روي تلفن همراه، به عنوان مثال:
-بازيهاي مختص تلفن همراه
-تبادل موسيقي و تصاوير ويدئويي بر روي تلفن همراه
-و....
•اطلاع رساني، شبكه هاي خبري و اجتماعي بر روي تلفن همراه، به عنوان مثال:
-تبليغات و اطلاع رساني تجاري بر روي تلفن همراه
-ايجاد و گسترش شبكه هاي اجتماعي بر روي تلفن همراه
-و....
•تلويزيون و برنامه هاي نمايشي بر روي تلفن همراه، به عنوان مثال:
-دريافت تصاوير ويدئويي درخواستي بر مبناي تقاضا( VOD )
-دريافت شبكه هاي تلويزيوني بر روي تلفن همراه

اهداف كنفرانس
خدمات ارزش‌افزوده تلفن همراه يا Value Added Services كه به اختصار از آن با عنوان VAS ياد مي‌شود، از جمله دستاوردهاي نوين صنعت مخابرات است كه ضمن درآمدزايي فراوان براي اپراتورهاي تلفن همراه و رقابتي كردن هر چه بيشتر اين صنعت به نفع مشتريان، طيف گسترده اي از خدمات بسيار متنوع را در تمامي زمينه هاي كسب و كار فراهم آورده است.

ارائه اين خدمات نه تنها باعث ايجاد درآمد براي اپراتورهاي تلفن همراه مي‌شود، بلكه سبب مي گردد تا شركت هاي ارائه دهنده اين خدمات (مانند: بانك ها و موسسات مالي، آژانس هاي تبليغاتي، توليد كنندگان و فروشندگان گوشي ها و تجهيزات جانبي تلفن همراه، توليد كنندگان محتوا و برنامه هاي تخصصي تلفن همراه، نويسندگان و ارائه دهندگان بازي هاي شبكه اي و ....) نيز به سود مناسبي دست يابند. از اين رو، دانشگاه صنعتي شريف با توجه به رسالت خود مبني بر توسعه كاربردي فناوري هاي نوين در كشور، عهده دار برگزاري نخستين كنفرانس ساليانه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه گرديده است.

 

محورهاي كنفرانس (محورهاي مقالات)
1. پتانسيل هاي بازار در حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
2. نحوه تعامل بازيگران اصلي حوزه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
3. نقش تلفن همراه در بازار كسب و كار جديد
4. نقش دولت و سياست گذاران در توسعه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
5. راهكارهاي مديريت محتوا در بستر تلفن همراه
6. خدمات چندرسانه اي در بستر تلفن همراه
6-1. بازي ها و سرگرمي هاي شبكه اي
6-2. آموزش در بستر تلفن همراه
6-3. تبليغات در بستر تلفن همراه
6-4. اخبار و خبرگزاري
6-5. ويدئو و موسيقي بر حسب تقاضا
6-6. تلويزيون موبايل
7. بانكداري و خدمات بانكي الكترونيكي در بستر تلفن همراه
8. تأثيرات فرهنگي، اجتماعي خدمات ارزش افزوده تلفن همراه
9.شبكه اجتماعي در بستر تلفن همراه
10. امنيت در بستر تلفن همراه
11. مطالعه موردي در رابطه با تجربيات موفق بين المللي

موضوع كارگاه هاي مديريتي تخصصي
• تبليغات در حيطه تلفن همراه
• بازي‌ها و تفريحات بر روي تلفن همراه
• بانكداري و خدمات مالي در حيطه تلفن همراه
• خبر رساني و شبكه هاي اجتماعي در تلفن همراه
لازم است متقاضيان ثبت نام در اين كارگاه ها به موارد زير توجه نمايند:
1- مهلت ثبت نام كارگاه ها تا 89/10/30 مي باشد.
2- كارگاه ها در صورت رسيدن به حد نصاب تشكيل خواهند شد.
3- در صورت به حد نصاب نرسيدن هر كدام از كارگاه ها، ثبت نام كنندگان در آن كارگاه مي توانند با هماهنگي دبيرخانه كنفرانس، در كارگاه هاي ديگر شركت نمايند و يا در غير اين صورت هزينه ثبت نام آنها عودت داده مي شود.
4- به كليه شركت كنندگان گواهينامه شركت در كارگاه اعطا مي گردد.

نمايشگاه تخصصي جانبي
به اطلاع مي رساند، نمايشگاه جنبي اولين كنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ( يكروزه ) در تاريخ 4 اسفندماه ۱۳۸۹ در مركز همايشهاي بين المللي صدا و سيما برپا مي گردد. جهت اطلاعات بيشتر به سايت كنفرانس مراجعه فرماييد.

 

نظرات