اولین همایش تبلیغات خلاق بانکی

اولین همایش تبلیغات خلاق بانکی

درباره همايش
در گذشته تلقّي از تبليغات در قالب آگهي­ هاي تجاري بود كه به صورت ميان‌برنامه­ هاي كوتاه تلويزيوني يا راديويي پخش مي­گردد. امّا به مرور زمان با گسترش فضاي رقابتي و نياز به حفظ موقعيّت سازمان­ها و شركت­ها، اين گستره‌ي تعريف، دست‌خوش تغيير گرديده و معرّفي ‏درست خدمت يا محصول مورد نظر با هدف تشريح جايگاه، معرّفي ‏توانمندي‌ها و تبيين موقعيّت منحصر به فرد آن در ‏ ارائه‌ي خدمات يا محصول به مشتريان به عنوان معيار كلان يك تبليغ موفّق به حساب مي­آيد.

در حوزه‌ي بانكي كشور نيز به رغم سابقه‌ي نسبتاً طولاني فعّاليّت، بهره­ گيري از روش­ها و الگوهاي سنّتي هنوز هم بر بيش‌تر فعّاليّت­ هاي بازاريابي و تبليغات سايه گسترده است. به گونه­اي كه به اذعان كارشناسان اين حوزه، عدم استفاده از تحقيقات در تبليغات، ناآگاهي از نيازهاي مشتريان شبكه‌ي بانكي، عدم توجّه به عنصر خلّاقيّت در تبليغات، عدم ايجاد تمايز در فعّاليّت‌هاي تبليغاتي، استفاده از موضوعات تكراري و يكسان، از جمله عمده ­ترين ضعف­ هاي تبليغات بانكي كشور محسوب مي‌گردد.

لذا در جهت بهره ­مندي از توان و تجربيّات مجموعه‌ي بانكي و استادان دانشگاه­ هاي كشور، معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي شريف با همكاري مركز مطالعات تكنولوژي، اقدام به برگزاري اوّلين همايش تخصّصي «تبليغات خلّاق بانكي» از سلسله همايش هاي  مديريت برند - به همراه گردهمايي ارزيابي دستاوردهاي پژوهشي حوزه بانكي كشور در بهمن‌ماه 1388 نموده است. هم‌زمان با برگزاري اين همايش، «توانمندي‌هاي حوزه‌ي دانشگاه و نيازهاي شبكه‌ي بانكي كشور» نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

اين همايش با هدف تصحيح نگرش متولّيان حوزه‌ي پولي و بانكي نسبت به تبليغات بانكي و هم‌چنين ايجاد تعامل جدّي بين دانشگاه و بانك­هاي كشور در جهت تأمين نيازهاي مطالعاتي و فنّي، در تلاش است تا گامي هر چند كوچك در راستاي افزايش كارآيي و ايجاد تعاملات جديد بردارد.
 

اهداف همايش
افزايش اثربخشي تبليغات بانكي
شكل­‌گيري گروه ­هاي حرفه­اي بازاريابي در بانك­ ها
ايجاد ارتباط كارآمد ميان حوزه‌ي تحقيقات و بازار در بانك­ ها
تقويت تحقيق و توسعه‌ي هدف‌مند در حوزه‌ي بانكي كشور
شناسايي نيازهاي شبكه‌ي بانكي كشور و هدايت توانمندي­ هاي موجود در دانشگاه­ ها در جهت رفع اين نيازها
                                                        
 
مخاطبين همايش
مديران عامل بانك­ ها و مؤسّسات مالي و اعتباري
مديران و كارشناسان بازاريابي و روابط عمومي بانك­ ها و مؤسّسات مالي و اعتباري
مسئولين و كارشناسان حوزه‌ي تحقيقات و ارتباط با مشتريان بانك­ ها و مؤسّسات مالي و اعتباري
رؤسا و معاونين شعب بانك ­ها و مؤسّسات مالي و اعتباري
پيمانكاران ساخت و اجراي تبليغات بانكي

 
محورهاي همايش
ديد­گاه­هاي مختلف به فرآيند خلاقيت تبليغاتي
خلق تصوير براي يك نام تجاري
پياده­سازي و ارزيابي يك استراتژي خلاق
تبليغات تحوّل­ آفرين در بانك ­ها و جاذبه­ هاي تبليغات بانكي
ابزارهاي ارتباطي مؤثّر در تبليغات بانكي
روش­ هاي مهندسي تبليغات و بازاريابي يكپارچه در بانك ­ها
شاخص ­هاي اثربخشي تبليغات بانكي
استراتژي­ هاي نوين تبليغات و بازاريابي
اجزاي پوسترهاي تبليغاتي
مراحل توليد يك تيزر تبليغاتي تأثيرگذار
شبيه­ سازي در تبليغات بانكي
تبليغات كارآمد و الگوي مصرف

نظرات