همایش بین‌المللی مخابرات ایران

همایش بین‌المللی مخابرات ایران

محورهاي همايش:
در اين همايش، با استفاده از تجربيات مطرح در كشورهاي خارجي (به‌ويژه منطقه) در سطح رگولاتوري و اپراتوري به بررسي موارد زير پرداخته خواهد شد:
1- روش‌ها و قوانين رقابت ميان اپراتورهاي مخابراتي
2- روش‌ها و مدل‌هاي افزايش سودآوري بنگاه‌هاي مخابراتي

اهداف همايش:
1- انتقال تجربيات كشورهاي مختلف در زمينه تدوين قوانين رقابت
2- آشنايي شركت‌هاي مخابراتي با مدل‌هاي جديد كسب‌وكار در جهت افزايش سودآوري
3- ايجاد فضاي تبادل نظر ميان سياست‌گذاران دولتي و مديران و كارشناسان بخش خصوصي

معرفي همايش
همايش بين‌المللي مخابرات ايران (ITC)، با هدف تبادل تجربيات فعالين بخش مخابرات در داخل و خارج از كشور در مورد موضوعات مطرح در اين حوزه برگزار مي‌شود. با توجه به افزايش زمينه‌هاي ارتباطي مابين شركت‌هاي مخابراتي در كل كشور با اپراتورها و سرمايه‌گذاران خارجي، برگزاري سالانه اين همايش مي‌تواند در ارتقاي جايگاه ايران در منطقه نقش موثري ايفا نمايد. با توجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده با معاونت امور بين‌الملل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در اين همايش از مديران و كارشناسان مخابراتي كشورهاي مرتبط با ايران دعوت به عمل خواهد آمد.
در اولين گام، گروه علمي ـ تحليلي طيف ميزبان مخاطبين همايش در تاريخ 22 مهرماه 1387 (13 اكتبر 2008) در محل مركز همايش‌هاي بين‌المللي سازمان صداوسيما خواهد بود. با توجه به آغاز فعاليت شركت‌هاي ايران‌سل، تاليا، PAP و SAP در سال‌هاي اخير و ورود اپراتور سوم تلفن همراه و اپراتورهاي WiMAX در آينده نزديك و آغاز روند خصوصي‌سازي شركت مخابرات ايران، بحث "رقابت و قوانين مرتبط با آن در حوزه مخابرات" از جمله موضوعات مطرح در اين همايش است.
در اين بخش مديران ارشد وزارت ارتباطات، سازمان تنظيم مقررات و همچنين مديراني از اپراتورهاي موجود و اپراتورهاي علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در بازار ايران به بيان ديدگاه‌هاي خود در اين زمينه خواهند پرداخت.
موارد فوق‌الذكر در كنار بحث تغييرات سريع فناوري در صنعت مخابرات، اهميت موضوع "سودآوري" و مدل‌هاي جديد كسب و كار در بخش مخابرات را به ويژه از ديدگاه مديران بنگاه‌هاي مخابراتي بسيار افزايش داده است.
در همايش ITC2008، مديران ارشد اپراتورهاي تلفن همراه و باند وسيع به همراه سازندگان جهاني تجهيزات به همراه شركت‌هاي بين‌المللي فعال در حوزه مشاوره به بيان ديدگاه‌ها و تجربيات خود در راستاي افزايش درآمد يا كاهش هزينه بنگاه‌هاي مخابراتي خواهند پرداخت.

نظرات