هفتمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی

هفتمین همایش ملی دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی

محورهای همایش:

۱. چارچوب های مفهومی و نظری دانش پداگوژی محتوا (PCK) و کاربرد آن در آموزش زبان انگلیسی
ماهیت و مفهوم دانش پداگوژی محتوا برای معلمان زبان انگلیسی
عناصر و مولفه های دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
ویژگی های معلمان مجهز به دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
کاربرد مدل های دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش زبان انگلیسی
۲. سیاست گذاری و برنامه ریزی درسی موثر برای اجرای رویکرد مبتنی بر PCK در آموزش زبان انگلیسی
تحلیل، درک و سازمان دهی برنامه های درسی زبان انگلیسی
طراحی واحدهای یادگیری و برنامه ریزی آموزشی برای آموزش زبان انگلیسی
رویکردها و راهبردهای موثر در تدریس زبان انگلیسی
نقش پلتفرم های دیجیتال، هوش مصنوعی، یادگیری ترکیبی و واقعیت افزوده/مجازی در آموزش زبان انگلیسی
توسعه ابزارها و آزمون های نوآورانه منطبق با دانش پداگوژی محتوا (PCK) در آموزش زبان انگلیسی
توسعه محتوای چندرسانه ای و مواد آموزشی فناورانه برای آموزش زبان انگلیسی
بررسی شایستگی های اخلاقی، روانی و حرفه ای مورد نیاز معلمان زبان انگلیسی
نیازسنجی و شناخت ویژگی ها و پیش زمینه های یادگیرندگان در فرایند یادگیری زبان انگلیسی
باورها، نگرش ها و انگیزه های ذی نفعان مرتبط با آموزش زبان انگلیسی
تحلیل عوامل فیزیکی، اجتماعی و روان شناختی محیط های آموزشی در کلاس های زبان انگلیسی
فرصت ها و چالش ها در بومی سازی دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
۳. توسعه دانش پداگوژی محتوا (PCK) در میان معلمان زبان انگلیسی
نقش دانشگاه ها، اعضای هیئت علمی و برنامه های تربیت معلم در توسعه دانش پداگوژی محتوا
ابزارها و راهبردهای ارتقای دانش پداگوژی محتوا در میان معلمان زبان انگلیسی
نقش پژوهش های معلم محور (اقدام پژوهی، بازتاب عمل و روایت پژوهی) در رشد دانش پداگوژی محتوا در آموزش زبان انگلیسی
روندهای جهانی و آینده نگری در آموزش معلمان و آموزش زبان انگلیسی

Conference Themes


۱.Conceptual and Theoretical Frameworks of Pedagogical Content Knowledge (PCK) and Their Application in English Language Education
The concept and nature of Pedagogical Content Knowledge for English language teachers
Components and elements of Pedagogical Content Knowledge in English language teaching
Characteristics of teachers equipped with Pedagogical Content Knowledge in English instruction
Application of Pedagogical Content Knowledge (PCK) models in English language teaching
۲.Effective Policy-Making and Curriculum Planning Strategies for Implementing a Pedagogical Content Knowledge (PCK)-Based Approach in English Language Education
Analysis, understanding, and organization of English language curricula
Designing learning units and instructional planning for English language teaching
Effective approaches and strategies in teaching English
The role of digital platforms, artificial intelligence, blended learning, and augmented/virtual reality in English instruction
Development of innovative assessment tools and instruments aligned with Pedagogical Content Knowledge (PCK) in English education
Development of multimedia content and technological educational materials for English language instruction
Examination of ethical, psychological, and professional competencies required for English language teachers
Needs assessment and understanding of learners’ characteristics and backgrounds in English language acquisition
Stakeholders’ beliefs, attitudes, and motivations related to English language education
Analysis of the physical, social, and psychological environmental factors within English classrooms and schools
Opportunities and challenges in localizing Pedagogical Content Knowledge for English language teaching
۳.Advancing Pedagogical Content Knowledge (PCK) among English Language Teachers
The role of universities, faculty, and teacher education programs in developing Pedagogical Content Knowledge
Tools and strategies for fostering Pedagogical Content Knowledge among English teachers
The contribution of teacher-centered research approaches (action research, reflective practice, and narrative inquiry) to the development of Pedagogical Content Knowledge in English education
Global trends and future perspectives in teacher training and English language education

نظرات