0
روز
محورهای همایش:
رابط های کاربری
تعامل مبتنی بر ژست های حرکتی و حرکات چشم
کنترل و فرمان دهی با سیگنال های مغزی (Brain-Computer Interfaces)
محیط های مصنوعی سمعی و بصری و تجربه چندحسی
رابط های کاربری سیستم های بزرگ و پیچیده
طراحی و بهینه سازی تجربه کاربر (UX) در سیستم های مختلف
ربات ها، آواتارها و تعامل انسان و رایانه در محیط های مجازی
رابط های کاربری تطبیقی، هوشمند و شخصی سازی شده
رابط های صوتی و دستیارهای هوشمند تعاملی
رابط های لمسی و چندلمسی در دستگاه های مختلف
رابط های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
رابط های کاربری برای دستگاه های پوشیدنی (Wearables)
رابط های کاربری برای سیستم های خودران و هوشمند
تعامل چندرسانه ای و چندحسی (Multimodal Interaction)
رابط های کاربری برای کاربران دارای معلولیت و دسترس پذیری فراگیر
رابط های کاربری مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی
طراحی
نظریه ها و روش های تعامل انسان و رایانه
مدیریت فرآیند طراحی کاربرمحور (User-Centered Design)
طراحی مفهومی و مدل سازی تجربه کاربر
مهندسی نیازمندی ها در پروژه های تعاملی
روش ها و تکنیک های طراحی واسط کاربری
روش های ارزیابی و سنجش قابلیت استفاده (Usability Evaluation)
تفکر طراحی (Design Thinking) و نوآوری در طراحی
ابتکارات و رهنمودهای طراحی نوین
بازی وارسازی (Gamification) و تاثیر آن بر تعامل انسان و رایانه
طراحی برای فرهنگ ها و جوامع مختلف (طراحی بومی)
طراحی برای امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران
طراحی خدمات کاربرمحور (Service Design)
طراحی تعاملی مبتنی بر داده های بزرگ (Big Data)
طراحی برای تعاملات چندکاربره و اجتماعی
استانداردهای عوامل انسانی و ارگونومی (ISO)
اخلاق، حریم خصوصی و امنیت در تعامل انسان و رایانه
طراحی برای سیستم های اضطراری و بحرانی
طراحی رابط های کاربری برای محیط های صنعتی و نظامی
طراحی رابط کاربری نرم افزارهای اسلامی
ابزارها و فناوری ها
رابط های کاربری متحرک و تعاملی
دسترس پذیری و دسترسی همگانی در تعامل انسان و رایانه
واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت گسترده (XR) و متاورس
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تعامل انسان و رایانه
اینترنت اشیا (IoT) و کاربردهای آن در تعاملات تعاملی
فناوری های پوشیدنی و حسگرهای زیستی
سیستم های تعاملی مبتنی بر ابر (Cloud-based Interaction)
رباتیک و تعامل انسان با ربات ها
سیستم های تعاملی مبتنی بر داده های بزرگ و تحلیل رفتار کاربران
فناوری های نوین در پردازش زبان طبیعی (NLP)
ابزارهای طراحی و توسعه رابط های کاربری
سیستم های توصیه گر و شخصی سازی محتوا
فناوری های تشخیص چهره و بیومتریک
سیستم های تعاملی مبتنی بر واقعیت افزوده در آموزش و درمان
فناوری های نوین در بازی های ویدئویی و تعاملات سرگرمی
ابزارهای تحلیل داده های تعاملی و تجربه کاربری
فناوری های تعاملی برای محیط های هوشمند و خانه های هوشمند
کاربردها
آموزش الکترونیک و یادگیری تعاملی
سلامت دیجیتال و بهبود کیفیت زندگی از طریق تعامل انسان و رایانه
فقه و حقوق دیجیتال در تعامل انسان و رایانه
تعامل انسان و رایانه در تمدن اسلامی
نقش تعامل انسان و رایانه در درمان های روانشناختی
مبانی معرفت شناختی و انسان شناختی در تعامل انسان و رایانه
مضامین فرهنگی، دینی و ملی در تعامل انسان و رایانه
رسانه های تعاملی و تولید محتوای چندرسانه ای
علوم اجتماعی و کاربردهای تعامل انسان و رایانه در جامعه شناسی
دولت الکترونیک و بهبود خدمات عمومی با استفاده از فناوری های تعاملی
مدل های کسب و کار جدید و تجربه توسعه دهنده در حوزه تعامل انسان و رایانه
کاربردهای تعامل انسان و رایانه در صنعت و تولید
کاربردهای تعامل در حمل و نقل هوشمند و خودروهای خودران
تعامل انسان و رایانه در مدیریت بحران و امداد و نجات
کاربردهای تعاملی در هنر دیجیتال و طراحی رسانه ای
تعامل انسان و رایانه در ورزش و فیتنس هوشمند
کاربردهای تعامل در محیط های کاری و همکاری تیمی
تعامل انسان و رایانه در حوزه مالی و بانکداری الکترونیک
کاربردهای تعامل در محیط های شهری هوشمند
نقش تعامل انسان و رایانه در توسعه پایدار و محیط زیست
ملاحظات اخلاقی، امنیت و حریم خصوصی
چالش های اخلاقی در جمع آوری و استفاده از داده های کاربران
حفظ حریم خصوصی در سیستم های تعاملی و هوشمند
امنیت سایبری در رابط های کاربری و سیستم های تعاملی
عدالت و انصاف در طراحی الگوریتم ها و سیستم های تعاملی
تاثیرات اجتماعی و فرهنگی فناوری های تعاملی
قوانین و مقررات مرتبط با تعامل انسان و رایانه
مسئولیت پذیری توسعه دهندگان در طراحی سیستم های تعاملی
حفاظت از داده های بیومتریک و اطلاعات حساس کاربران
ابزارهای هوشمند و اخلاق کاربردی