دومین همایش ملی فرآورده های زنبورعسل

دومین همایش ملی فرآورده های زنبورعسل

در راستای ارتقای دانش و پژوهش و بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند ملی در عرصه فرآورده های زنبور عسل، با توجه به استقبال پژوهشگران و تولید کنندگان از این صنعت دومین همایش ملی فرآورده های زنبور عسل، در روزهای ۲۴ تا ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ با مشارکت دانشمندان و محققان، نهادهای اجرایی و فعالین بخش خصوصی در دانشگاه اصفهان همراه با برنامه های جنبی (نشست های تخصصی، جشنواره ارائه محصولات و آموزش استفاده از فرآورده های زنبور عسل)، برگزار می شود. از عموم اندیشمندان، پژوهشگران، استادان دانشگاه ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و صاحبان دانش، تجربه و حرف مرتبط با فرآورده های زنبور عسل دعوت می شود در این همایش شرکت نمایند و به ارتقاء دانش، پژوهش، اشتغال و بهره وری این عرصه استراتژیک کمک نمایند.

محورهای همایش:
۱- زنبور عسل، چرخه حیات و محیط زیست
۱-۱) زنبور عسل، پیوستگی و تداوم حیات
۲-۱) بوم شناسی زنبور عسل
۳-۱) زنبور عسل و حفظ محیط زیست
۴-۱) نقش زنبور عسل درتنوع و تولیدات گیاهی
۲- زیست شناسی زنبور عسل
۱-۲) تنوع زیستی و بقای ذخایر ژنتیکی
۲-۲) ساختار و فیزیولوژی زنبور عسل
۳-۲) رفتارشناسی و زندگی زنبور عسل
۳- زنبور عسل در آینه فرهنگ، تاریخ و تمدن
۱-۳) زنبور عسل از منظر قرآن کریم
۲-۳) زنبور عسل در متون و آثار دانشمندان
۳-۳) زنبور عسل در آثار ادبی و هنری
۴-۳) آموزه های زندگی زنبور عسل
۴- فرآورده های متنوع زنبور عسل و بهره گیری از آن ها: دیروز، امروز و چشم انداز آینده
۱-۴) عسل
۲-۴) ژل رویال
۳-۴) زهر زنبور عسل
۴-۴) بره موم
۵-۴) موم
۶-۴) گرده گل
۷-۴) سایر موارد
۵- عسل و صنایع غذایی
۱-۵) استانداردهای عسل طبیعی
۲-۵) شیوه های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی
۳-۵) کاربردهای عسل در صنایع
۴-۵) باقیمانده سموم و داروها در فرآورده های زنبور عسل
۶- فرآورده های زنبور عسل و سلامت
۱-۶) عسل در پیشگیری
۲-۶) عسل در درمان بیماری ها
۳-۶) استفاده از سایر فرآورده های زنبور عسل در پیشگیری و درمان
۴-۶) مواد دارویی، مکمل و آرایشی- بهداشتی حاوی فرآورده های زنبور عسل
۵-۶) آثار سوء استفاده از عسل تقلبی
۷- اقتصاد و تجارت فرآورده های زنبور عسل
۱-۷) ارزش اقتصادی و اشتغال زایی زنبورداری در ایران
۲-۷) صنعت تولید عسل در ایران، وضعیت موجود، چالش ها و راهکارهای توسعه صنعت زنبورداری
۳-۷) اقتصاد مقاومتی
۴-۷) صادرات
۵-۷) نشان تجاری (برندسازی)
۶-۷) مدیریت بازار
۸- روش های تولید و فرآوری محصولات زنبور عسل
۱-۸) روش های استخراج
۲-۸) روش های فرآوری
۳-۸) روش های بسته بندی و عرضه محصول
۴-۸) روش های ماندگاری
۹- تاثیر بیماری های زنبورعسل بر کمیت و کیفیت فرآورده های زنبورعسل

۱۰- سایر محورهای مرتبط

نظرات