بیست و دومین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

بیست و دومین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران

بیست و دومین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران در ۱۵ تا ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ توسط دانشکده مهندسی هوافضای دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای دانشگاه تهران برگزار می شود. فناوری هوافضا به عنوان یکی از محورهای اصلی و کلیدی در سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است. دستاوردهای علمی و صنعتی هوافضایی کشور، به ویژه در سال های اخیر، این حوزه را به معیاری ارزنده برای سنجش پیشرفت و توسعه ایران اسلامی مبدل ساخته است؛ تلاشی که با جدیت و کوشش گروهی همه بخش های مرتبط هوایی و فضایی کشور به ثمر نشسته است. توسعه فناوری هوافضا علاوه بر تثبیت جایگاه کشور در حوزه بین الملل از دیدگاه دستیابی به افق های نوین فناوری، منجر به رشد و ارتقاء دیگر صنایع داخلی بر اساس سرریز جریان علم و فناوری از صنایع رده بالای هوایی و فضایی می گردد.
کنفرانس های سالانه انجمن هوافضای ایران بستر مناسبی را برای تبادل نظر اندیشمندان، کارشناسان و صاحب نظران این عرصه و نیز ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی متخصصان هوافضایی کشور فراهم کرده است. این رویداد مهم همچنین برقراری ارتباط مستقیم و موثر میان دست اندرکاران بخش های صنعتی و دانشگاهی را در محیطی عالمانه تسهیل می نماید.
دانشکده مهندسی هوافضای دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای دانشگاه تهران در تعامل با انجمن هوافضای ایران، مقدمات برگزاری باشکوه بیست و دومین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران را تدارک دیده است. پس از تشکیل کمیته های راهبری، علمی و اجرایی، دبیرخانه کنفرانس در محل دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای راه اندازی شد و با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی و به روز رسانی نرم افزار مدیریت فرآیند دریافت مقالات ارتباط دو سویه دبیرخانه و نویسندگان برقرار شده است. در انتخاب محورهای کنفرانس که با همکاری اعضای محترم هیات علمی زیر نظر کمیته راهبری و کمیته علمی صورت پذیرفته، تلاش شده است تا حوزه های متنوع مرتبط با علوم و فنون هوافضایی منطبق بر نیازهای واقعی و پژوهشی و صنعتی کشور به عنوان محورهای اصلی کنفرانس انتخاب شود.
امید است مجموعه تلاش های انجام شده به میزبانی دانشکده مهندسی هوافضای دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای دانشگاه تهران در کنار تجارب حاصل از برگزاری بیست و یک دوره پیشین این کنفرانس، زمینه ساز رشد و توسعه این فناوری کلیدی در کشور عزیزمان گردد.

نظرات