محورهای همایش:
محور اول: چیستی و سویه های مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی؛ مبانی، قلمرو، کارکردها و آثار اجتماعی و اقتصادی
حقوق، اخلاق، آموزه های اسلامی و مسئولیت اجتماعی
جایگاه مسئولیت اجتماعی در اسناد بالادستی
آموزش و مسئولیت اجتماعی جامعه
مسئولیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی
رسانه و مسئولیت اجتماعی
محوردوم: مسئولیت اجتماعی دانشگاه
مسئولیت اجتماعی دانشگاه؛ ایضاح مفهومی و نظری
مسئولیت اجتماعی دانشگاه در ایران؛ تجربه ها، دستاوردها، موانع و چالش ها
دانشگاه، سیاستگذاری و حکمرانی علمی
مسئولیت اجتماعی دانشگاه و تجارب مدیریت بحران های ملی، منطقه ای و محلی
مسئولیت اجتماعی دانشگاه و کنش علمی اخلاق مند
مسئولیت اجتماعی دانشگاه و مسئله محوری پژوهش های علمی در ایران
شاخص های سنجش و ارزیابی تاثیر اجتماعی دانشگاه
اسناد بالادستی و نسبت آن با مسئولیت اجتماعی دانشگاه
بازخوانی تجارب دانشگاههای خارجی در خصوص مسئولیت اجتماعی دانشگاه
بازخوانی تجارب دانشگاهها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری ایران در ارتباط با مفهوم مسئولیت اجتماعی
بازخوانی انتقادی تجارب تشکل ها و سازمان های دانشجویی (انجمن های علمی، کانون ها و …) در زمینه مسئولیت اجتماعی دانشگاه
خوانش تحلیلی انتقادی مسئولیت اجتماعی در برنامه های راهبردی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی
محور سوم: مسئولیت اجتماعی صنعت
◄ مسئولیت اجتماعی شرکت ها و توسعه کشور
اثر تاسیس بنگاه های صنعتی بر مولفه های اجتماعی و فرهنگی منطقه
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در توسعه اجتماعی
نقش بنگاه های اقتصادی در کمک به توسعه پایدار و همه جانبه کشور
◄ مسئولیت پذیری در قبال محیط زیست
مدیریت مخاطرات محیط زیستی مرتبط با عملیات بنگاه ها
اقتصاد چرخشی و مدیریت چرخه عمر محصول
مسئولیت اجتماعی در مدیریت پسماند غذا
جایگاه و نقش CSR در کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت های فسیلی در صنایع و سایر مصارف با رویکرد استفاده از انرژی های تجدید پذیر
جایگاه و نقش CSR در کاهش و بهینه سازی مصرف آب در صنایع و سایر کاربری ها با استفاده از رویکردهای نوآورانه و خلاقانه
نقش نوآوری در کمک به ارتقای شاخص های محیط زیستی بنگاه ها
مسئولیت اجتماعی در کاهش انتشار کربن
خدمات اکوسیستمی و زنجیره ارزش پایدار
مصرف پایدار انرژی و گذار به انرژی های تجدیدپذیر و پاک
بازخوانی تجربه های کاهش اثرات منفی شرکت ها بر محیط زیست
◄ کسب وکار مسئولانه و جامعه
کسب وکار سبز
اقدامات داوطلبانه و توانمندسازی جوامع محلی همجوار با صنایع
مدیریت ذینفعان
تجربه های توان افزایی جامعه محلی، نیروی کار بومی و تامین تدارکات محلی
بازخوانی تجربه های جلب مشارکت جامعه ی محلی
مشارکت با ذینفعان مختلف در طراحی و اجرای برنامه های CSR
اندازه گیری اثربخشی اجتماعی در پروژه های مسئولیت اجتماعی
ملاحظات اثربخشی پروژه های CSR برای جامعه محلی به ویژه با نگاه به مناطق کم برخوردار
◄ اخلاق کسب و کار
اخلاق کسب و کار(شامل شفافیت، پاسخگویی، رویکردهای ضدفساد، رفتارهای ضد رقابتی، کدهای اخلاقی، عدم تبعیض، گوناگونی، فرهنگ CSR رعایت حقوق کارکنان ، سلامت و ایمنی مشتری و کارکنان ، حفظ حریم خصوصی مشتری و …)
گزارش دهی شرکت ها به جامعه
نقش افکار عمومی در مسئولیت اجتماعی شرکت ها
شفافیت و پاسخگویی در بنگاه های اقتصادی
◄ سیاست گذاری و قانونگذاری برای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی
جایگاه و نقش استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی در تبیین سیاستها و اهداف مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنایع کشور
سیاستگذاری گذار پایدار
توازن خودانگیختگی و تقنین و نظارت در حوزه شرکتها
معاهدات و منشورهای اخلاقی درون و بیرون سازمانی در ارتباط با CSR
آسیب شناسی قوانین مرتبط با CSR در ایران
آسیب شناسی تجربه سیاستگذاری برای CSR در دستگاه های بالادستی و حاکمیتی
بررسی تجارب جهانی در حوزه قانونگذاری و سیاستگذاری CSR
مطالعات تطبیقی قوانین مسئولیت اجتماعی شرکتها میان کشورهای موفق و ایران
خودتنظیم گری و سیاستگذاری های غیردولتی برای CSR
قانون عوارض آلایندگی و مسئولیت اجتماعی شرکتها و سازمان حفاظت محیط زیست
◄ نظام پایش و گزارش دهی پایداری
بازخوانی تجربیات گزارش دهی پایداری در سطح ملی و بین المللی
نظام پایش و ارزیابی فعالیتها و اقدامات مسئولیت اجتماعی
پیاده سازی و اثربخشی استانداردها و سیستم های مدیریتی مرتبط با CSR
ارزیابی و ممیزی CSR
◄ حاکمیت شرکتی
تدوین استراتژی و برنامه های بهبود CSR
ارتباط حاکمیت شرکتی با CSR
ساختارهای سازمانی ویژه برای راهبری CSR
یکپارچه سازی CSR در واحدها و فرایندهای سازمانی مختلف (نظیر بازاریابی، منابع انسانی، HSE، فروش، ارتباط با مشتریان، روابط عمومی و …)
سازماندهی و مدیریت مسئولیت اجتماعی
◄ نوآوری در مسئولیت اجتماعی
نوآوری مسئولانه و خلق ارزش مشترک
مسئولیت دیجیتال بنگاه ها، فناوری و تحول دیجیتال
مسئولیت اجتماعی و انقلاب صنعتی چهارم
نوآوری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی
◄ آموزش و ظرفیت سازی
آموزش کارکنان برای CSR
مسئولیت اجتماعی بنگاهها در راستای مدیریت کنشگران
آموزش مسئولیت اجتماعی بنگاهها
ارتقای دانش عمومی جامعه نسبت به ابعاد مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی
◄ محیط کار و مسئولیت اجتماعی شرکت ها
مسئولیت اجتماعی بنگاهها و تعهد شرکت نسبت به کارگران
نقش توسعه تشکل های کارگری در مسئولیت اجتماعی شرکت ها
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در همکاری با فعالین اجتماعی و تشکلها
نقش آفرینی کارکنان در پیشبرد CSR در سازمان ها
مسئولیت های اجتماعی در قبال کارکنان، مشتریان، و پیمانکاران
نقش مطالبه گری جامعه مدنی و رسانه ها در جهت دهی CSR
◄ مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مصرف کنندگان
حریم خصوصی مصرف کنندگان
سلامت مصرف کنندگان
مسئولیت اجتماعی شرکت ها در بازار
رقابت منصفانه و شراکت با رقبا در پیشبرد CSR
مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال تولید محصول (نظیر کیفیت، سلامت، ایمنی، کارایی و …)
◄ سایر موارد
ملاحظات ویژه و چالش های شرکت های دولتی در ارتباط با مسئولیت اجتماعی
تجربه های تعیین اولویت های مسئولیت اجتماعی در شرکت های خصوصی و عمومی
ارزیابی تاثیرات محیط زیستی و اجتماعی در طرح ها و پروژه های صنعتی
سرمایه گذاران و شاخص های عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت ها در شرکت های بورسی
مدیریت ریسک اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی